Президенту України
Зеленському Володимиру Олександровичу, Кабінету Міністрів України (до відома)
Пане Президенте!
Підприємницьке середовище України стурбоване ситуацією, що склалася з малим та середнім бізнесом сьогодні.

З самого першого дня свого існування нова Верховна Рада України, попри передвиборчі обіцянки кандидатів партії «Слуга народу», розпочала відвертий тиск на малий та середній бізнес, приймаючі один за іншим закони, які цинічно поставили підприємців на межу виживання.

Заклики щодо ліквідації спрощеної системи, прийняття законів № 128-IX та 129-IX та інших, захмарні штрафи, що аж ніяк не співвідносяться із важкістю правопорушень, – все це викликало підозру про бажання вщент знищити малий бізнес як взагалі явища.

Нажаль, підозра знайшла своє повне підтвердження на фоні нового лиха – пандемії короновірусу, яка поставила перед країною нові, досі не бачені виклики.

Верховною радою України та Кабінетом Міністрів України було прийнято низку законів і постанов з метою, як вбачалось, зменшити тягар оголошеної Надзвичайної ситуації. Але всі ці поліпшення так і залишились на папері. Більш того виявилось, що всі заборони стосуються лише представників малого та середнього бізнесу. Для крупного бізнесу не існує ніяких заборон. Навпаки, великі мережі, залишившись на ринку монополістами, почали на карантині збагачуватись. Як наслідок – різкий стрибок цін майже на всі товари.

Все це супроводжується відверто корупційною поведінкою правоохоронних органів, які блискавично штрафують і припиняють діяльність малих підприємців, що насмілюються працювати в карантин. Але їх жодним чином не можна змусити накласти штраф на працюючі непродовольчі магазини, наприклад, мережі «Епіцентр» (м.Одеса, м.Житомир). Також зафіксовані випадки будівництва великих об’єктів із одночасним залученням десятків будівельників, що працюють із порушенням карантинного режиму (м.Дніпро). Крім того викликає подив дозвіл на роботу ломбардів, колекторів тощо.

Стає зрозумілим, що всі дії влади, націлені на знищення малого бізнесу, який, штучно залишений без засобів для існування, безумовно не витримає і припинить свою діяльність.

Слід нагадати, що коли влада так наполегливо протягувала закони щодо тотальної фіскалізації, то пояснювала свої забаганки посиланням на європейські країни і бажанням привести Україну до цивілізованого світу.

Але ж де це бажання поділось сьогодні? Чому Україна не намагається слідувати прикладу Європейських країн?

Уряди всіх країн розгорнули широкі програми щодо допомоги малому бізнесу. Підприємці, які з причини карантину були вимушені припинити роботу, отримують потужну фінансову допомогу та податкові пільги.

А що ж в Україні?

Влада не лише не надає фінансової допомоги, вона навіть не звільнила непрацюючих підприємців від сплати податків у повному обсязі. На цьому фоні особливо цинічним є те, що чиновники не тільки не пішли самі на карантин, відмовившись від своєї зарплати, а навпаки, приймають незаконні рішення та вчиняють незаконні дії, користуючись моментом (Демонтаж тимчасових споруд у Дніпрі).

Жодна країна світу не додумалась вимагати податки від тих, хто нічого не заробляє.

Події з прийняттям антикризового закону, особливо в частині звільнення від орендної плати, взагалі потребує окремих зауважень через наявність очевидних розбіжностей між текстом, проголосованим на засіданні Верховної ради, та текстом, підписаним президентом. Хтось самовільно вніс правки, грубо порушуючи законодавство України.

Відповідно до ст.24 Конституції України, громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень, в тому числі за ознаками майнового стану або іншими ознаками.

Ігнорування цієї норми неминуче призведе до знищення малого та середнього бізнесу в Україні, нанесе Державі непоправного збитку.

Між тим ця норма в Україні грубо порушується.

З огляду на викладене, вважаємо за необхідне:

  1. Надати вказівки Уряду та Кабінету Міністрів України на вчинення необхідних дій щодо забезпечення рівних умов для усіх суб’єктів господарювання.
  2. Надати вказівки Уряду та Кабінету Міністрів України щодо підготовки законів, які б забезпечили повне звільнення непрацюючих через карантин підприємців від податкового навантаження.
  3. Розробити програму фінансової допомоги суб’єктам господарювання, які через карантин тимчасово втратили можливість отримувати прибуток.
  4. У зв’язку з фінансовими втратами, що понесли всі підприємці без винятку, накласти мораторій на введення у дію законів 128-IX та 129-IX.
  5. Накласти мораторій на перевірки малих та середніх підприємців усіх видів діяльності на період до ліквідації наслідків економічної кризи, спричиненої всесвітньою пандемією.

Нагадуємо, що історія України вже має успішні позитивні приклади того, як при зниженні податкового тиску та збільшенні економічних свобод, Держава набувала потужного розвитку. І навпаки, підвищення тиску на бізнес неминуче приводив до економічного спаду країни, зубожіння населення, навіть до голоду.

Тому ми, з метою захисту власних, спільних підприємницьких, загальнодержавних інтересів, у разі ігнорування наших вимог залишаємо за собою право розпочати підготовку до першого в Україні податкового страйку.

Вищезазначене звернення було сформовано на селекторній нараді представників бізнес-асоціацій міст України 22.04.2020року і відповідає вимогам бізнес-соціуму України.
Всеукраїнське об’єднання бізнес-асоціацій “РАДА МІСТ” ЗАХИСТИ ФОП”